
Բրյուսելը հրապարակել է Google-ի, Meta-ի, Microsoft-ի և այլ ինտերնետային ընկերությունների զեկույցները ապատեղեկատվության դեմ պայքարի վերաբերյալ։ Այն շարունակում է ռիսկային մնալ՝ չնայած փաստերի ստուգմանը, ալիքների հեռացմանը և որոնողական համակարգերում իջեցմանը, նշում է ԵՄ-ն։
Ռուսաստանից ստացվող ապատեղեկատվությունն ազդում է Եվրամիության երկրներում ընտրությունների, մասնավորապես Սլովակիայի խորհրդարանական ընտրությունների վրա, որոնք տեղի կունենան սեպտեմբերի 30-ին։ Այս մասին երեքշաբթի՝ սեպտեմբերի 26-ին, Բրյուսելում կայացած մամուլի ասուլիսում հայտարարել է Եվրահանձնաժողովի փոխնախագահ, արժեքների և թափանցիկության հարցերով եվրահանձնակատար Վերա Յուրովան՝ ներկայացնելով քարոզչության և ապատեղեկատվության դեմ պայքարի վերաբերյալ համացանցային մտահոգությունների զեկույցը։ Դրանում, ԵՄ խնդրանքով, շեշտը դրվել է ուկրաինական պատերազմի հետ կապված ռուսական քարոզչության և ապատեղեկատվության վրա։
Ըստ Ժուրովայի՝ Սլովակիան այժմ «պարարտ հող է ռուս-կրեմլամետ պատերազմի պատմությունների հաջողության համար»: «Ապատեղեկատվությունը կարող է արմատապես փոխել ընտրությունների ելքը, սակայն այժմ սլովակյան հասարակությունն ավելի լավ է տեղեկացված Ռուսաստանից բխող կոնկրետ քարոզարշավների մասին»,- նշել է նա։ Նա ընդգծել է, որ հասարակության բաժանարար գիծը Ռուսաստանի մոտեցումն է Ուկրաինայի հետ պատերազմին. «Կրեմլը ռումբերով է կռվում Ուկրաինայում և բառերով՝ մնացած աշխարհում»։
Սոցիալական ցանցերը հեռացնում են ապատեղեկատվություն պարունակող հաշիվներն ու արտադրանքը
Սեպտեմբերի 26-ին այնպիսի ինտերնետային հարթակներ, ինչպիսիք են Google-ը, Meta-ն, Microsoft-ը, TikTok-ը, զեկուցել են Եվրահանձնաժողովին ապատեղեկատվության տարածումը նվազեցնելու միջոցառումների մասին։ Առաջին անգամ է, որ նրանք այս թեմային այդքան մանրամասն են անդրադառնում. միջինում յուրաքանչյուր զեկույց պարունակում է ավելի քան 200 էջ։ Զեկույցները վերաբերում են վերջին վեց ամիսներին, որոնց ընթացքում ՏՏ հսկաները պարտավորվել են Եվրամիությանը պայքարել ապատեղեկատվության դեմ:
Այսպիսով, 2023 թվականի հունվարից մինչև ապրիլ YouTube-ը ջնջել է ավելի քան 400 ալիք և 10 բլոգ, որոնք ներգրավված էին կազմակերպված արշավում, որը կապված էր Ռուսաստանի բյուջետային ինտերնետ-հետազոտական ինստիտուտի հետ։ Google-ը գրեթե 300 ինտերնետային պորտալներից հեռացրել է ռուսական պետական քարոզչության հետ կապված կայքերի գովազդը, ասել է Վերա Յուրովան։
TikTok-ը և Meta-ն ընդլայնել են փաստերի ստուգման աշխատանքները ԵՄ տարբեր լեզուներով և համագործակցում են լրատվական գործակալությունների հետ, ներառյալ Reuters-ի: Meta փաստերի ստուգումն ընդգրկում է ԵՄ-ի 22 լեզու, որն այժմ ներառում է չեխերեն և սլովակերեն: TikTok-ը ստուգում է փաստերը ռուսերեն, ուկրաիներեն, բելառուսերեն և 17 եվրոպական լեզուներով: Նա ուսումնասիրել է 832 տեսանյութ՝ կապված Ուկրաինայի դեմ Ռուսաստանի պատերազմի հետ՝ ի վերջո հեռացնելով դրանցից 211-ը։ Սոցիալական ցանցի տվյալներով՝ օգտատերերի 30%-ը չեղյալ է հայտարարում հրապարակումով կիսվելու որոշումը՝ հանդիպելով «չստուգված բովանդակություն» բառերին։
«Bing» որոնողական համակարգը խթանել է ստուգված տեղեկատվությունը և նվազեցրել է վիճահարույց խնդիրը պատերազմի հետ կապված մոտ 800,000 հարցումների համար, ասել է Microsoft-ը:
Ապատեղեկատվության ամենամեծ բաժինը նախկին Twitter-ում է
Ինչպես հաղորդել է Եվրահանձնաժողովի փոխնախագահը, ապատեղեկատվության ամենաբարձր տեսակարար կշիռը X սոցիալական ցանցն է (նախկին Twitter), որը, թեև չի ստորագրել ԵՄ հակատեղեկատվական օրենսգիրքը, ենթակա է Թվային ծառայության մասին օրենքին, որն ուղղված է ապատեղեկատվության դեմ պայքարելու և համացանցում անօրինական բովանդակության տարածումը կասեցնելու համար: Միևնույն ժամանակ, ուսումնասիրությունը ցույց է տվել, որ X ցանցում ապատեղեկատվություն տարածողները զգալիորեն ավելի շատ բաժանորդներ ունեն, քան ստուգված տվյալներ տարածողները։ Ապատեղեկատուների հաշիվները նույնպես ավելի նոր են, քան որակյալ բովանդակություն ստեղծողների հաշիվները:
ԵՄ հակատեղեկատվական ծածկագիրը ստորագրել են 34 ընկերություններ, այդ թվում՝ Meta-ն, Google-ը, YouTube-ը, TikTok-ը և LinkedIn-ը, ինչպես նաև գովազդային գործակալություններ և ՀԿ-ներ։ Այժմ Եվրահանձնաժողովը նրանց դրդում է հետևողականորեն չափավորել բովանդակությունը սոցիալական ցանցերում և ստուգել փաստերը, հատկապես ԵՄ փոքր երկրներում:
«Ես ակնկալում եմ, որ համաձայնագիրը ստորագրած երկրները կհամապատասխանեցնեն իրենց գործողությունները՝ հաշվի առնելով այն փաստը, որ մեր դեմ պատերազմ է մղվում տեղեկատվական տարածքում և որ հարձակվողները կփորձեն օգտագործել պլատֆորմների դիզայնի առանձնահատկությունները մանիպուլյացիայի համար»,- ասել է Եվրահանձնակատարը։ Նա նաև կանխատեսում է, որ 2024 թվականին կայանալիք Եվրախորհրդարանի ընտրություններից առաջ Կրեմլն ավելի կակտիվանա։